Regulamin spotkania naukowo-szkoleniowego: Ogólnopolska Konferencja „II. Wrocławskie Spotkanie Medycyny Laboratoryjnej”.
Wrocław, 26 marca 2021 r.
Postanowienia ogólne
- Niniejszy dokument jest regulaminem spotkania naukowo-szkoleniowego: Ogólnopolska Konferencja „II. Wrocławskie Spotkanie Medycyny Laboratoryjnej”, zwanego dalej Konferencją.
- Konferencja zostanie przeprowadzona 26 marca 2021 r. w formie on-line.
- Organizatorem Konferencji jest Katedra Analityki Medycznej Uniwersytetu Medycznego im. Piastów Śląskich we Wrocławiu z siedzibą we Wrocławiu 50-556 przy ul. Borowskiej 211A we współpracy z Wrocławskim Oddziałem Polskiego Towarzystwa Diagnostyki Laboratoryjnej, zwani dalej Organizatorem.
- Przepisy niniejszego Regulaminu stanowią integralną część zgłoszenia uczestnictwa w Konferencji i obowiązują wszystkich Uczestników.
- Uczestnikami Konferencji są w szczególności diagności laboratoryjni (pracownicy medycznych laboratoriów diagnostycznych) i naukowcy, lekarze, przedstawiciele innych zawodów medycznych i doktoranci.
- Oficjalnym językiem Konferencji jest język polski.
- W ramach Konferencji odbędą się trzy sesje naukowe, sesja warsztatowa, sesja plakatowa i konkurs na najlepszy plakat oraz prelekcje firm związanych z medycyną laboratoryjną.
- Odpłatne uczestnictwo w Konferencji upoważnia Uczestnika do:
– udziału we wszystkich sesjach naukowych i dyskusjach oraz sesji plakatowej
– otrzymania certyfikatu potwierdzającego uczestnictwo w konferencji - Uczestnictwo w sesji warsztatowej jest dodatkowo osobno rejestrowane według kolejności zgłoszeń.
- Zwolnieni z opłaty konferencyjnej są Wykładowcy. Mają oni takie same prawa jak pozostali Uczestnicy.
- Zwolnieni z opłaty konferencyjnej są studenci i pracownicy Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu. Mają oni takie same prawa jak pozostali Uczestnicy, przy czym studenci nie mogą uczestniczyć w sesji warsztatowej.
- Rejestracja na Konferencję może zostać zakończona wcześniej niż przewidziano w Regulaminie w przypadku wyczerpania liczby miejsc.
- Terminy wszystkich wydarzeń związanych z Konferencją są dostępne na stronie internetowej Konferencji (www.konferencje.umed.wroc.pl/wroclawskiespotkanieml) oraz fanpage’u Konferencji.
- Uczestnik zobowiązuje się do śledzenia zmian w Regulaminie i aktualności na stronie internetowej Konferencji.
Zasady uczestnictwa w Konferencji
- Warunkiem uczestnictwa w Konferencji jest zgłoszenie uczestnictwa oraz uiszczenie opłaty za udział w Konferencji zgodnie z warunkami i w terminie określonymi w niniejszym Regulaminie.
- Udział czynny oznacza przesłanie streszczenia pracy i jej zaprezentowanie w formie plakatu w sesji plakatowej. Przynajmniej jeden autor pracy musi być aktywnym Uczestnikiem Konferencji. Plakat może mieć tylko jednego autora prezentującego.
- Studenci, którzy chcą wziąć udział w Konferencji zgłaszają uczestnictwo przez wysłanie wiadomości e-mail na adres: wroclawskiespotkanieml@gmail.com i nie dokonują opłaty. W wiadomości podają imię i nazwisko, wydział, kierunek, rok studiów oraz numer albumu.
- Zwolnieni z opłaty i obowiązku zgłoszenia uczestnictwa są Wykładowcy.
- Zgłoszenie uczestnictwa w Konferencji dokonywane jest przez wypełnienie Formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie internetowej pod adresem https://www.konferencje.umed.wroc.pl/wroclawskiespotkanieml/rejestracja/ nie później niż do 12 marca 2021 r. włącznie.
- Opłatę za udział w Konferencji należy przesłać na konto wskazane przez Organizatora w terminie do 7 dni kalendarzowych od daty zgłoszenia uczestnictwa.
- Każdy zarejestrowany Uczestnik biorący czynny udział w Konferencji otrzyma certyfikat uczestnictwa w Konferencji oraz punkty edukacyjne. Uczestnicy, którzy rozwiążą test wiedzy i uzyskają przynajmniej 60% punktów, otrzymają tzw. punkty twarde.
- Koszt udziału w Konferencji Uczestnik pokrywa we własnym zakresie.
- Regulamin przygotowania streszczeń i plakatów stanowi załącznik 1 do niniejszego Regulaminu.
- Regulamin konkursu prac i nagradzania stanowi załącznik 2 do Regulaminu Konferencji.
Wypełnianie formularza zgłoszeniowego
- Osoby, które zarejestrowały się przed pierwszym planowanym terminem konferencji (27.03.2020 r.) i opłaciły udział, nie wypełniają ponownie formularza zgłoszeniowego.
- Formularz zgłoszeniowy jest dostępny na stronie internetowej Konferencji w zakładce Rejestracja.
- Formularz zgłoszeniowy wypełnia każdy Uczestnik biorący udział w Konferencji.
- Osoby będące współautorami i nieuczestniczące w Konferencji nie wypełniają formularza zgłoszeniowego.
- Dane podane w formularzu zgłoszeniowym Organizator uznaje za ostateczne po przesłaniu formularza przez Uczestnika.
- Formularz zgłoszeniowy należy wypełniać używając pełnych nazw, bez użycia skrótów.
Zgłoszenie chęci uczestnictwa w sesjach warsztatowych
- Zgłoszenie na sesję warsztatową następuje przez wysłanie wiadomości e-mail na adres podany w zakładce „Warsztaty” na stronie internetowej Konferencji po wcześniejszym wypełnieniu Formularza zgłoszeniowego na Konferencję.
- Zapisy na warsztaty realizowane są według kolejności zgłoszeń.
- Na sesji warsztatowej „Diagnostyka laboratoryjna w monitorowaniu zdrowia reprodukcyjnego człowieka” jest dostępnych 20 miejsc.
- Wiadomość e-mail powinna zawierać: tytuł wybranego warsztatu, imię i nazwisko uczestnika, miejsce zatrudnienia, numer telefonu kontaktowego.
- W ciągu dwóch dni roboczych od wysłania zgłoszenia Uczestnik otrzyma wiadomość potwierdzającą zapisanie na sesję warsztatową lub na listę rezerwową.
- W przypadku zwolnienia się miejsca kolejna osoba z listy rezerwowej zostanie poinformowana telefonicznie o możliwości wzięcia udziału w sesji.
Opłaty
- Wysokość opłaty za uczestnictwo w Konferencji jest następująca:
– zgłoszenie do 12.03.2021 r. włącznie – 100 zł - Opłatę należy wnosić przelewem na konto:
Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu
Nr konta: BZ WBK XXXV O/Wrocław
PL 35 1500 1793 1217 9000 9997 0000
W tytule wpłaty należy wpisać: II. WSML – imię i nazwisko uczestnika - Organizator wystawia fakturę tytułem dokonanych wpłat na życzenie wyrażone przez Uczestnika w Formularzu zgłoszeniowym.
- Brak uregulowania należności za udział w Konferencji w terminie 7 dni kalendarzowych od daty wysłania Formularza zgłoszeniowego upoważnia Organizatora do anulowania zgłoszenia uczestnictwa, w tym udziału w wybranej sesji warsztatowej, bez ponoszenia z tego tytułu jakiejkolwiek odpowiedzialności odszkodowawczej.
Rezygnacja z udziału w Konferencji
- Uczestnik może zrezygnować z uczestnictwa w Konferencji. Rezygnacji można dokonać przez wysłanie wiadomości na adres e-mail: wroclawskiespotkanieml@gmail.com.
- W przypadku rezygnacji Uczestnika z udziału w Konferencji opłata konferencyjna podlega zwrotowi o ile zostanie dokonana do 26 lutego 2021 r. włącznie. Po tym terminie rezygnacja jest możliwa, ale bez zwrotu opłaty konferencyjnej.
- Zwrot kosztów nastąpi do 30 dni od przesłania rezygnacji.
Postanowienia końcowe
- Wysłanie Formularza zgłoszeniowego wydanego przez Organizatora oznacza akceptację postanowień niniejszego Regulaminu, a także zobowiązanie się do przestrzegania przepisów porządkowych oraz wszelkich innych ustaleń dokonanych między Uczestnikiem a Organizatorem.
- Zgłoszenie uczestnictwa w Konferencji jest równocześnie potwierdzeniem wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych przez Organizatora na potrzeby Konferencji i na zasadach wynikających z ogólnie obowiązujących przepisów prawa, ze szczególnym uwzględnieniem ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 roku (Dz.U. 133 z dnia 29 października 1997 r., poz. 833., tekst jednolity, Dz.U. z 2016 r. poz. 922). Uczestnik jest upoważniony do wglądu do danych oraz ich modyfikacji.
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem jego zamieszczenia na stronie internetowej Konferencji.
- Organizator ma prawo zmiany postanowień Regulaminu. Zmiany wchodzą w życie w terminie 7 dni od dnia ich zamieszczenia na stronie internetowej Konferencji.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy Kodeksu cywilnego.
Załącznik 1 do Regulaminu Ogólnopolskiej Konferencji „II. Wrocławskie Spotkanie Medycyny Laboratoryjnej”.
Regulamin przygotowania streszczeń i plakatów
Termin nadsyłania streszczeń został przedłużony do końca lutego 2021 r.
- W programie konferencji przewidziana jest sesja plakatowa, w czasie której możliwe będzie przedstawienie prac w formie plakatów w dziedzinie diagnostyki laboratoryjnej/nauk medycznych (maksymalna liczba to 60 prac). Preferowane będą prace oryginalne.
- Streszczenie wraz z aktualną afiliacją autorów należy przygotować i przesłać do końca lutego 2021 r. za pomocą formularza do wysyłania streszczeń dostępnego w zakładce „streszczenia” na stronie internetowej Konferencji https://www.konferencje.umed.wroc.pl/wroclawskiespotkanieml/abstrakty/. Po przesłaniu streszczeń autorzy w ciągu 2 dni roboczych otrzymają wiadomość zwrotną informującą, czy praca została przyjęta.
- Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do odrzucenia prac niespełniających powyższych kryteriów, w tym merytorycznych, oraz informują, że wszystkie streszczenia zostaną sprawdzone programem antyplagiatowym.
- Wszystkie przyjęte streszczenia zostaną opublikowane w materiałach konferencyjnych.
- Plakat powinien spełniać następujące kryteria:
- orientacja pozioma (format A1)
- powinien zawierać tytuł, imiona i nazwiska oraz afiliację autorów
- powinien posiadać czytelnie wyodrębnione odpowiednie części
a) w przypadku pracy oryginalnej: wstęp, cel pracy, materiały i metody, wyniki, wnioski i – jeśli to konieczne – spis piśmiennictwa
b) w przypadku pracy przeglądowej: treść plakatu i spis piśmiennictwa (maks. 10 pozycji, pochodzących głównie z ostatnich 5 lat).
- wszystkie grafiki powinny być zaopatrzone w opis w języku polskim. Grafiki zapożyczone można przedstawić na plakacie wyłącznie z podaniem źródła.
- Przygotowany plakat należy przesłać w formacie .pdf do 18 marca 2021 r. na adres e-mail wroclawskiespotkanieml@gmail.com.
Załącznik 2 do Regulaminu Ogólnopolskiej Konferencji „II. Wrocławskie Spotkanie Medycyny Laboratoryjnej”.
Regulamin konkursu prac i nagradzania
- W konkursie biorą udział doniesienia w formie plakatu.
- Członkowie Komitetu Organizacyjnego i Naukowego nie mogą brać udziału w konkursie, przy czym ich prace mogą być prezentowane.
- Prace będą oceniane pod kątem wartości merytorycznej, aktualności przedstawionego problemu i jego ważności dla współczesnej diagnostyki laboratoryjnej, a także staranności przygotowania i spełnienia wymogów formalnych przedstawionych w Załączniku 1.
- Przewidziane są trzy nagrody za prace. Są to nagrody rzeczowe. Nagrody zostaną przesłane na adres autora prezentującego, podany w formularzu zgłoszeniowym.
- Sesja plakatowa będzie prezentowana od otwarcia do zamknięcia Konferencji.
- Formularz oceny plakatu.